Klub turistov Apollo
HORSKÁ TURISTIKA - REPORTÁŽ | 21.5.2011 | Zdeno
Lozorský okruh 2011

Po roku sme opäť prijali pozvanie od našich turistických kamarátov z Lozorna a v sobotu skoro ráno sme vyrazili už na 4.ročník Lozorského okruhu.

Už ranné teploty avizovali, že sa určite poriadne zapotíme. Veď už o piatej ráno bolo 18°C.
Organizátori pripravili oproti vlaňajšku pár zmien. Najväčším pozitívom bolo, že pochod sa konal v sobotu a nedeľa nám ostala na zregenerovanie.

Oproti vlaňajšku pribudla k 10 a 20 km trase aj 35 kilometrová. My sme si vybrali zlatú strednú cestu a dali sme si 20 km.

Tento rok nebol hromadný štart, tak po zapísaní a prvej pečiatke do účastníckeho listu vyrážame smerom na Skalu - najvyšší kopec nad Lozornom. Po dvoch hodinách poriadne zapotení prichádzame na vrchol. Orazíme si účastnícky list, občerstvíme sa a pokračujeme ďalej. Míňame pozostatky kulís z filmu Dračie srdce, stúpame strmou lúkou a kocháme sa výhľadmi.

Po ďalších dvoch hodinkách pohodovej chôdze sa nachádzame pri druhej zástavke - Pri Červenom domčeku. Opečieme špekáčky, podiskutujeme s ostatnými turistami a aby nám nestvrdli nohy, pokračujeme do cieľa našej túry.

Je niečo pred 14-tou a my sme v cieli. Postupne prichádzajú ďalší a ďalší turisti.
Dáme si vynikajúci guláš, pivko je tiež správne vychladené a po poďakovaní organizátora začne zábava.

Kapela hrá staré dobré hitovky, ktoré nás nenechajú sedieť a posledné sily odovzdáme na parkete. Obloha sa začína zaťahovať, hrmí, ale z búrky nakoniec nič nie je.

Keďže nás čaká ešte cesta domov, v najlepšom končíme a vyrážame na autobus. Ale nečakane sa zdržíme v kolóne. Kvôli uzatvorenej diaľnici je doprava presmerovaná na starú cestu a prakticky od Lozorna až do Lamača ideme krokom, aj keď sa vezieme.
Čakanie bolo asi jedinou negatívnou vecou celého dňa.

Organizátorom patrí veľké vďaka za výborne zorganizovanú akciu a tešíme sa na ďalší ročník.